27 september 2016

Voor de nieuwe editie van de VT Wonen & Designbeurs brengt het Belgisch designmeubel bedrijf JORI opvallend werk van getalenteerde internationale designers.

Zo heeft JORI voor Amsterdam de première gereserveerd van zijn allernieuwste ‘fluffy’ relaxzetel RAPSODY, een ontwerp van de Franse designer Jean-Pierre Audebert. Nieuw voor de VT Wonen & Design beurs zijn ook de WING DIVANBASE, een verlaagde versie van de ultra converteerbare WING-sofa van de Nederlandse designer Hugo De Ruiter, de elegante hoekcanapé LADY, een creatie van de Zwitserse designer Cuno Frommherz, de geraffineerde armstoel met voetbankje AIDA van de Franse ontwerper Christophe Giraud en tenslotte PENTAGONO, de speelse set van poefs, bijzettafels en mand van het Italiaanse designerduo Pocci + Dondoli.

Verder stelt JORI in Amsterdam ook voor de eerste keer de pro-versie voor van zijn productconfigurator, een handige  tool om de 3D-beelden probleemloos in auto CAD-programma te importeren. www.jori.com/nl/configurator

RAPSODY – Designer Jean-Pierre Audebert (F)

Met het nieuwe RAPSODY ontwerp brengt designer Jean-Pierre Audebert een hedendaagse cocoonversie van de klassieke JORI relaxzetel. De allernieuwste creatie komt in alle opzichten tegemoet aan het profiel van de actuele relaxfanaat. Heerlijk ‘fluffy’, enigszins boller en wat minder opgespannen dan de JORI-klassiekers, ziet hij er verleidelijk nestelbaar uit: als een comfortabele schelp, ideaal voor een schuilmoment na een lastige dag of voor een power nap. De soepele plooienstructuur van de binnenbekleding, uitgevoerd in zacht kwaliteitsvol leder of stof, draagt bij tot de wellnessfactor van dit omhullend relaxmodel. Vernieuwend is ook de onzichtbare sluiting van de rugpartij, een knap staaltje van het JORI-vakmanschap. Dankzij zijn sobere, actuele look integreert de RAPSODY relaxzetel zich moeiteloos in elk type interieur.

Net zoals de complete JORI-collectie wordt RAPSODY met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België en is hij verkrijgbaar in een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen en stoffen bekledingen. De relaxvoet kan naar keuze aangepast worden. Het nieuwe model is voorlopig enkel verkrijgbaar met mono-move mechanisme (rugleuning en voetsteun in één trap verstelbaar). Richtprijs: in stof vanaf 3.200 EUR, in leder vanaf 3.600 EUR.

De ‘JORI -configurator’ laat toe om het RAPSODY model naar wens samen te stellen .

DESIGNER JEAN-PIERRE AUDEBERT (F)

Frans interieurarchitect, lid van de beroemde ‘Société des Artistes Décorateurs’ van Parijs. De absolute top van Franse ontwerpers op het gebied van interieur en architectuur. Audebert volgde zijn opleiding aan de ‘Ecole Boulle’. Hij verdiende zijn strepen met interieurprojecten voor financiële instellingen, openbare gebouwen en scholen. Op zijn palmares staan verscheidene projecten voor de TGV.

WING DIVANBASE -  Designer Hugo De Ruiter (NL)

Transformeerbare sofa, die zich dankzij zijn draaibare elementen, moeiteloos aanpast aan de stemming van het ogenblik en van gedaante wisselt om comfortabel te zitten, lekker onderuit te zakken, te lezen, TV te kijken of zelfs als bed te gebruiken. Na de uiterst succesvolle lancering in 2015 van de Wing "open base" werd als primeur op Salone del Mobile Milano de Wing "divanbase" voorgesteld, een verlaagde versie van het Wing ‘open base’ model.

LADY – Designer Cuno Frommherz (CH)

Een hoeksofa om heerlijk in te herbronnen. Dankzij de uitschuifbare zit kun je én comfortabel zitten én heerlijk languit chillen, hangen of liggen, én het zitmeubel omtoveren tot een gastenbed. Zitten of liggen kan met of zonder kussens, die door hun ingenieuze bouw makkelijk vasthechten in de rug. De hoeksofa valt op door zijn lage gestroomlijnde look en door details die artisanaal kunnen tentoonspreiden, zoals de (optionele) gecapitonneerde afwerking van de rug. Lady integreert naadloos in talloze huistypes, stijlen en gewoonten. De ruime keuze kussens en accessoires laten vergaande individualisering toe.

AIDA – designer Christophe Giraud (F)

Verbazend zitcomfort in een zeer lichte en ultracompacte creatie. Geraffineerde bijzetzetel met lage of hoge rug en bijhorende poef passen perfect in kleinere interieurs. Een sublieme designzetel, compact als een stoel, comfortabel als een lounge chair. Het model is immers verkrijgbaar in twee rughoogtes. Dankzij zijn beperkte afmetingen én verbazend licht gewicht, scoort Aida als makkelijk verplaatsbare zetel. In zijn geïnclineerde, zachte zit is het heerlijk wegzakken. De perfect aansluitende armleggers, die een geheel vormen met de zit, zorgen voor een unieke comfortbeleving. Het bijbehorende optionele poefje maakt de welzijnservaring helemaal af.

PENTAGONO – Designer Pocci + Dodoli (IT)

Nieuw programma van poefs en tafels, niet alleen apart door hun vorm in regelmatige vijfhoek, maar ook vijfmaal uniek. Originele, comfortabele vorm, dankzij de rechte zit - knie-ondersteuning waar je ook gaat zitten. Uitgekiend design dankzij de  gebogen lijnen, de afgeronde hoeken en de verfijnde plooi die de hoeken accentueert. Unieke combinatie van poef en vijfhoekig tafeltje om bijvoorbeeld laptop of tablet te raadplegen. Het drievoetig tafeltje schuift over de poef voor meer ruimte.

Over JORI - Designed for dynamic seating

JORI creëert, samen met internationale designers, ergonomische, gepersonaliseerde zitmeubelen en vervaardigt deze met de grootste zorg in zijn Belgische ateliers. Het traditionele vakmanschap en de hoogwaardige materialen garanderen de sublieme afwerking en de lange levensduur van elke JORI sofa of relax. Ze vormen reeds meer dan 55 jaar het JORI-succes en schenken elke klant, elke dag, ongeëvenaard zitcomfort: designed for dynamic seating.

De distributie verloopt via een internationaal netwerk van onafhankelijke verdelers en agenten. Dankzij de jaarlijkse deelname aan de meubelbeurzen van Keulen en Milaan, zet de wereldbekendheid van het bedrijf zich gestaag door. In 2019 opende JORI zijn eerste partner flagshipstore in Taipei. Van bij de oprichting in 1963 heeft JORI zich dankzij de ontwikkeling van een uniek gebrevetteerd relaxmechanisme geplaatst als wereldmarktleider in de relax sector. De JORI-collectie biedt naast zitmeubels ook de keuze uit een assortiment van tafels en poefs.

Voor bijkomende informatie over JORI kan u terecht bij:

Download het volledige artikel

Download fotomateriaal