12 april 2011

Ter gelegenheid van de Internationale Meubelbeurs in Milaan stelt JORI, de Belgische producent van hedendaags zitmeubilair, zijn laatste nieuwe modellen voor. Hun frisse design, hun tijdloos karakter en hun ultieme comfort zal u ongetwijfeld ook deze keer kunnen bekoren.

Calypso JR-8300 (design: Verhaert New Products & Services)
Deze nieuwkomer getuigt van een ongeëvenaarde speelsheid en creativiteit. De Calypso JR-8300 laat namelijk toe om zelf de grootte en de opstelling van de sofa te bepalen. Dit modulair model, waarbij alle elementen opgebouwd zijn op basis van een zitpoef van 80 x 80cm, is uniek in zijn soort. Op de zitpoef worden verschillende rugelementen gemonteerd: naast een vaste rug die op één zijde van de zit staat, is er ook een mobiele rug die diagonaal over de zit loopt. Deze gebogen rug kan in één handomdraai omgevormd worden tot de omgekeerde hoek, waardoor de voorzijde van de zit, de achterzijde van de poef vormt. Ideaal dus als u eens een ander zicht wil hebben zonder de sofa te verplaatsen. De elementen kunnen bovendien naar eigen wens op elk moment verplaatst en verdraaid worden op de drie verschillende onderstellen. Daarenboven zijn de elementen volledig afgewerkt waardoor ze perfect als afzonderlijk model kunnen gebruikt worden. Zo creëer je telkens een nieuwe sofa en bepaal je zelf de opstelling. De opvallende stikkingen in de rug contrasteren met het effen zitgedeelte, waardoor deze sofa een speciale en eigentijdse look krijgt.

Milton JR-4500 (design: Jean-Pierre Audebert)
De Milton JR-4500 heeft een zeer luchtig en verfijnd design. Het model heeft een uiterst fijne gebogen en verende rug, wat zorgt voor een optimaal zitcomfort. Bovendien is de rug, net als de armlegger in verticale strepen gestikt. Het onderstel is nauwelijks zichtbaar, waardoor de sofa wel lijkt te zweven. Doordat de armleggers en de rug dezelfde hoogte hebben, ziet de sofa er laag en compact uit. Door het gebruik van losse kussens wordt niet alleen een gezellig en knus plekje gecreëerd, maar kan men ook de gewenste zitdiepte kiezen. Kortom, een praktische en intieme sofa die comfortabel is voor iedere zit- of ligpositie.

Ovni JR-4280 (design: Christophe Giraud)
De Ovni JR-4280 is de eerste echte lounge chair voor JORI. Met zijn vloeiend oplopende armlegger en een optimale inclinatie van de zit, zorgt dit model dan ook voor een totaal nieuwe zitervaring en een uitstekend comfort. De gestroomlijnde ronde vorm van de fauteuil brengt een gevoel van geborgenheid en huiselijkheid met zich mee.

Toko JR-5105 (design: Jean-Pierre Audebert)
Deze stoel is volledig in leder bekleed. De hoekige en kubistische stijl van de stoel zorgt er niet alleen voor dat de stoel er robuust uit ziet, maar geeft het geheel bovendien een strakke en hedendaagse look. Daarnaast garandeert de verende rug een aangenaam zitcomfort. Dit model is met twee verschillende rughoogtes beschikbaar, waardoor het comfort en de stijl door de consument zelf bepaald wordt. De Toko is verkrijgbaar met of zonder armlegger.

Over JORI - Designed for dynamic seating

JORI creëert, samen met internationale designers, ergonomische, gepersonaliseerde zitmeubelen en vervaardigt deze met de grootste zorg in zijn Belgische ateliers. Het traditionele vakmanschap en de hoogwaardige materialen garanderen de sublieme afwerking en de lange levensduur van elke JORI sofa of relax. Ze vormen reeds meer dan 55 jaar het JORI-succes en schenken elke klant, elke dag, ongeëvenaard zitcomfort: designed for dynamic seating.

De distributie verloopt via een internationaal netwerk van onafhankelijke verdelers en agenten. Dankzij de jaarlijkse deelname aan de meubelbeurzen van Keulen en Milaan, zet de wereldbekendheid van het bedrijf zich gestaag door. In 2019 opende JORI zijn eerste partner flagshipstore in Taipei. Van bij de oprichting in 1963 heeft JORI zich dankzij de ontwikkeling van een uniek gebrevetteerd relaxmechanisme geplaatst als wereldmarktleider in de relax sector. De JORI-collectie biedt naast zitmeubels ook de keuze uit een assortiment van tafels en poefs.

Voor bijkomende informatie over JORI kan u terecht bij: