09.12.2019

TWEE NIEUWE DESIGNER ASSOCIATIES LEVEREN JORI BIJZONDERE AWARDS OP

De hypergestyleerde relax DAYDREAMER van designer Joachim Nees (D) en de ergonomische fauteuil FUGA van ontwerper Frans Schrofer (NL) eervol bekroond door de internationale vakjury

Begin 2019 presenteerde JORI op de meubelbeurs van Keulen de creaties van twee internationale designers, die hiermee hun debuut maken als ontwerper voor het Belgisch zitmeubelbedrijf.

Duits designer Joachim Nees geeft met zijn interpretatie van de relax DAYDREAMER de aanzet tot een uitgesproken nieuw en verjongend aspect van de JORI relaxcollectie.

Dat is de internationale ‘Rat für Formgebung’ niet ontgaan. In het kader van de Iconic Interior Awards bekroonde de vakjury de creatie als ‘Best of the Best’ binnen de categorie ‘Seating Furniture’ en bovendien niet minder als dé ‘winnaar’ van de German Design Awards 2020 binnen de categorie ‘Furniture’. Klik hier voor meer info over het model 'Daydreamer'.

Dankzij beide bijzondere awards krijgt JORI’s Daydreamer een prominente plaats op de Iconic Interior Awards Exhibition tijdens IMM 2020 in Keulen.

Parallel kreeg ook het ontwerp van de debuut samenwerking met Nederlands designer Frans Schrofer een eervolle erkenning.

Zijn coconvormige zetelcreatie FUGA ontving van de onafhankelijke Nederlandse vakjury unaniem de award van 'Goed Industrieel Ontwerp' (GIO) en kwam hiermee in aanmerking voor een ereplaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven (17-24 okt 2019). Klik hier voor meer info over het model 'Fuga'.

De twee winnende ontwerpen zullen uiteraard ook op de JORI stand in Keulen te zien zijn.