20.09.2017

Het Belgisch designmeubelbedrijf JORI stelt in Londen zijn allernieuwste creaties voor. Zo pakt het merk ter gelegenheid van 100% Design uit met het tafelduo ELISSE, een opvallende creatie van het Italiaanse designerstel POCCI + DONDOLI.

Maar ook aan Belgisch talent ontbreekt het niet. In samenwerking met designstudio VERHAERT NEW PRODUCTS & SERVICES, stelt JORI een nieuwe editie van één van zijn sofa bestsellers voor, de zitbank LONGUEVILLE LANDSCAPE.

En voor wie niet de kans kreeg om in Milaan de nieuwigheden van JORI te bekijken, die kan in Londen nog steeds kennismaken met de sierlijke lounge chair PRELUDE, een ontwerp van POCCI + DONDOLI en de elegante fauteuil LAGOM, een opvallende creatie van Nederlands ontwerper HUGO DE RUITER.

Sierlijk tafelduo ELISSE – Design by POCCI+DONDOLI (IT)

Salon-en bijzettafels zijn vandaag erg in trek bij de interieurliefhebber. Toegegeven dat ze als centraal- of bijzetelement een mooie eye catcher vormen en het interieur een elegante en aparte uitstraling verlenen.

Het ELISSE-tafelduo haalt op dat vlak een schitterende score. Het designerstel Pocci+Dondoli heeft met Italiaanse flair twee bijzonder mooie ontwerpen neergezet, die door hun gesofisticeerde eenvoud alle blikken vangen. En dat is niet alleen te zoeken in de sierlijke vorm van het ellipsvormig tafelblad en het elegant gekromde metalen voetstuk, maar evenzeer in de gezochte associatie van natuurlijke materialen. De uitvoering van het tafelblad in Emperador-marmer of notelaar staat borg voor een warm en aards effect, dat nog versterkt wordt door het materiaal van de voet in stijlvol donkere chroom of zwarte lak. De voet die 2 afgeronde driehoeken in één vloeiende lijn verbindt, is een echt meesterstukje van design in haar puurste vorm.

De ELISSE-tafelcollectie omvat een brede salontafel met ellipsvormig blad (150 x 50 cm) en een handig rond bijzettafeltje met diameter 50 cm.

Net zoals de volledige JORI-collectie wordt het ELISSE-assortiment met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België.

Richtprijs: vanaf ± € 2.164 voor ovale tafel met blad in notelaar, vanaf ± € 2.692 voor ovale tafel met blad in marmer.

Met de ‘JORI configurator’ kunt u uw ELISSE naar wens samenstellen.

Compact & Cozy sofa LONGUEVILLE LANDSCAPE – Design VERHAERT NEW PRODUCTS & SERVICES (NL)

Geen design zonder comfortfactor, het zit JORI in de genen en dat was ook de opdracht die JORI aan de ontwerper toevertrouwde, toen het merk de aanzet gaf tot het restylen van de succesvolle LONGUEVILLE sofa die in 1998 voor het eerst gelanceerd werd.

De nieuwe LONGUEVILLE LANDSCAPE, een ontwerp van de Belgische designstudio Verhaert New Products & Services, komt tegemoet aan de nood naar kwaliteitsvolle en flexibele zitmeubels voor compactere ruimtes. De creatie past ook keurig in de nieuwe zitbeleving van de gebruiker vandaag.

Al komt het model in eerste oogopslag puur en compact over, toch werd er gesleuteld aan een stijlvol nonchalante look, die de sofa zijn cosy uitstraling verleent. Dankzij het inventieve, zacht glooiende lijnenspel met discrete accentbiezen, komt het model uitnodigend over. De asymmetrisch speelse nadenlijn over rugpartij en zitting geeft het design extra spanning. Om tegemoet te komen aan de nestelbehoefte van de hedendaagse gebruiker werden ook rughoogte en zitdiepte onder de loep genomen, waardoor het strakke aspect verdwijnt en je heerlijk diep in de sofa kan plaatsnemen. De optionele losse rugkussens bieden extra steun voor al wie daar nood aan heeft. Verleidelijk elegant en opvallend sierlijk zijn de rank gesculpteerde hoekpoten die het bankstel in zijn geheel dragen en het model een verfijnd allure verlenen.

Gezien het succes van de oorspronkelijke Longueville sofa mee bepaald werd door het inventief draaimechanisme van de armleggers, werd dit systeem in de nieuwe editie opnieuw geïntegreerd. Bovendien neemt vandaag de vraag naar flexibele en polyvalente interieurelementen steeds toe. Het systeem voorziet dat je de armleggers volledig kan openklappen en op die manier 2 bijkomende zitplaatsen kan creëren. Ideaal om languit van je zitmeubel te genieten, of als zitpoef bij extra bezoek. Je kan er ook een dienblad, tijdschriften of je tablet op kwijt.

Net zoals de volledige JORI-collectie wordt deze nieuwe editie van de sofa LONGUEVILLE met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België en is hij verkrijgbaar in een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen en stoffen bekledingen.

Richtprijs: vanaf ± € 5.115 (BTW incl.) voor een sofa van 195 cm met bijhorende rugkussens.

Het LONGUEVILLE LANDSCAPE programma biedt een ruime keuze aan losstaande sofa’s, aanbouwelementen, chaise longues en poefs in verschillende maten. De JORI configurator laat toe de aangeboden opties naar wens te configureren.

Lounge chair & poef PRELUDE – Design by POCCI+DONDOLI (IT)

Lounge chairs zijn vandaag een geliefd gegeven in het interieur. Ze komen tegemoet aan de actuele nood aan ‘desocializing’, de behoefte om je nu en dan af te zonderen van de stressvolle en lawaaierige buitenwereld en helemaal op te gaan in jezelf. Het cocon-concept van deze lounge chair, met zijn verleidelijk comfortabele binnenschelp sluit uitstekend aan bij deze trend.

Top relaxen in een design lounge chair? Helemaal iets voor de kaart van JORI, dat hierin een opdracht zag voor het Italiaans ontwerpersduo Pocci+Dondoli. Geen verkeerde keuze, ze ontwierpen met Italiaanse zwier de aparte lounge chair PRELUDE: een onmiskenbare eye-catcher door zijn elegant openstaande schelpvorm, waarvan de strakke buitenzijde scherp contrasteert met de verleidelijk softe binnenschelp. Twee subtiele lederen riemaccenten aan de binnenkant verlenen het model zijn aparte sportieve ‘couture’ look. Het sierlijke potenframe oogt opvallend elegant en verheft het model tot een kunstwerk op voet.

Omwille van zijn discreet verfijnde look integreert de lounge chair PRELUDE zich vlot in elk vertrek van het interieur, of het nu gaat om de leefruimte, office of dressing.Een leuk en origineel detail is de gecombineerde bekledingsoptie, die toelaat om binnen-en buitenschelp verschillend aan te kleden. Het concept nodigt uit om je heel even zelf ontwerper te voelen en je eigen PRELUDE lounge chair samen te stellen.

Net zoals de volledige JORI-collectie wordt PRELUDE met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België en is hij verkrijgbaar in een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen en stoffen bekledingen. Riempjes zijn geassorteerd aan de bekleding van de buitenschelp.

Richtprijs: vanaf ± € 3.200 (BTW incl.) in stof voor combinatie lounge chair + poef.

Met de JORI configurator kunt u uw PRELUDE naar wens samenstellen.

ZETEL LAGOM – Design by HUGO DE RUITER (NL)

Geïnspireerd door het werk van Scandinavische designiconen en het glooiende landschap met de golvende zee van de Scandinavische kust, rolde het model LAGOM uit de designerhand van Hugo de Ruiter, een onmiskenbaar ‘vintage’ meesterstukje.

'Lagom’ staat voor het Zweedse ‘bijna perfect’ of ‘in de juiste verhouding’ en treft hiermee de essentie van het ontwerp van Hugo de Ruiter. De golvende lijnen van de zitting en de sierlijk gekromde vlakken van de armleggers ogen naadloos perfect en mooi in verhouding. De designer interpreteert ze als de vloeiende beweging van een golf, net voordat ze zich omkrult en in zee stort.

De elegante bies begeleidt virtuoos deze golvende beweging. Het houten frame uit hoogwaardig notelaar voelt zacht aan als een babyhuid en onderstreept het exclusieve karakter van de fauteuil.

Het nieuwe LAGOM model brengt op een subtiele manier het uniek vakmanschap van JORI en de visie van de ontwerper samen. Vormgeving, materiaal en optimaal zitcomfort zijn perfect met elkaar verweven. De zetel is bijzonder licht en vrij compact en laat zich hierdoor vlot combineren op verscheidene plaatsen in het interieur.

Net zoals de volledige JORI-collectie wordt de zetel LAGOM met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België en is hij verkrijgbaar in een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen en stoffen bekledingen. Frame uit hoogwaardig notelaar of epoxy zwartContrasterende lederen afwerkingsbies.

Richtprijs: vanaf ± € 1.700 (BTW incl.) in stof, ± € 1.995 (BTW incl.) in leder.

Met de JORI configurator kunt u uw LAGOM naar wens samenstellen.