17 april 2012

INTERNATIONALE MEUBELBEURS MILAAN

JORI - hal 10 stand C04

NIEUWIGHEDEN 2012

Fauteuil Ascot JR-9380 (design: Jean-Pierre Audebert)

Met de introductie van de Ascot en de Epsom (zie verder) neemt JORI voortaan ook tuigleder op in zijn ledercollectie. Deze kwaliteit heeft een dikte van 3,0 tot 3,5 mm, is beschikbaar in zwart en cognac en krijgt de naam Vegetalia.

De Ascot is opgebouwd uit een zelfdragende structuur in gebogen hout die langs beide zijden volledig wordt overtrokken met tuigleder en wordt afgewerkt met een stiknaad aan de randen. In deze structuur wordt een hangende zit in tuigleder geplaatst, waarvan het ruggedeelte geperforeerd wordt, wat het zitmeubel een heel eigen, karakteristieke persoonlijkheid geeft. Het is onder meer door het gebruik van tuigleder en de perforatietechniek van het ruggedeelte van de Ascot, dat JORI zijn know-how in hoogwaardige lederafwerking nog verder uitbreidt.

Het spreekt voor zich dat de Ascot een eye-catcher wordt in elk interieur: alle ogen zullen meteen op deze bijzetfauteuil gericht worden. De Ascot staat als eye-catcher - volgens sommigen zelfs een kunstwerk - in het interieur. Maar zodra er bezoek komt, kan hij bij de sofahoek geplaatst worden om een extra zitplaats te creëren. De Ascot staat op een ronde poot in geborsteld inox en kan 360° rond zijn as draaien voor een nog groter gebruiksgemak. Tegelijkertijd praktisch en stijlvol.

Stoel Epsom JR-5705 (design: Jean-Pierre Audebert)

De nieuwste telg in de stoelencollectie van JORI heet Epsom. Hij is van de hand van dezelfde designer als de Ascot (zie hoger) en deelt er duidelijk enkele familietrekken mee. Zo zijn het zit- en ruggedeelte volledig bekleed met tuigleder, een nieuwe lederkwaliteit die recent aan de JORI-collectie werd toegevoegd.

De lederen bekleding van de rug wordt op karakteristieke wijze geperforeerd, waardoor de stoel een zekere lichtheid meekrijgt. Het metalen frame, waarop het tuigleder bevestigd wordt, is beschikbaar in twee uitvoeringen: zwart gelakt of verchroomd. Dankzij de zit en rug in tuigleder en het licht meeverende frame, zit de Epsom heel comfortabel en staat hij garant voor urenlang zitcomfort.

Aan elke eettafel of in elke vergaderzaal wordt de Epsom een eye-catcher: niemand zal de ruimte binnenkomen zonder dat hij of zij de stoel heeft opgemerkt.

Fauteuil Farfalla Limited Edition JR-7390 (design: Verhaert New Products & Services)

In 2012 is het veertig jaar geleden dat JORI zijn eerste relaxfauteuil introduceerde en daarmee een totaal nieuw zitmeubelconcept creëerde. De relaxfauteuil is intussen uitgegroeid tot een vaste waarde in heel wat interieurs.

Om die verjaardag te vieren, en om zijn know-how inzake kwalitatieve lederafwerking nog meer kracht bij te zetten, brengt JORI een limited edition relaxfauteuil op de markt: de Farfalla.

De Farfalla is gebaseerd op het gerenommeerde relaxmechanisme dat JORI veertig jaar geleden op de markt bracht en dat het intussen steeds verder is blijven perfectioneren. Voor zijn bekleding werd gebruik gemaakt van een heel speciale afwerkingstechniek, die JORI’s know-how inzake hoogwaardige lederafwerking opnieuw illustreert. Door de golvende beweging in de bekleding krijgt de Farfalla een moderne en heel rijkelijke uitstraling. Zoals dat hoort voor een limited edition, is dit model slechts tijdelijk beschikbaar.

De naam Farfalla, “vlinder” in het Italiaans, werd gekozen, omdat deze relaxfauteuil zo licht is dat zelfs tengere personen hem heel gemakkelijk in ligpositie en daarna weer in zithouding kunnen plaatsen. Een dergelijke ideale balans is een basisvereiste voor een goede relaxfauteuil.

Tijdelijk wordt deze limited edition naar keuze aangeboden met een gratis geïntegreerde hoofdsteun of een gratis los jubileumhoofdkussen.

Over JORI - Designed for dynamic seating

JORI creëert, samen met internationale designers, ergonomische, gepersonaliseerde zitmeubelen en vervaardigt deze met de grootste zorg in zijn Belgische ateliers. Het traditionele vakmanschap en de hoogwaardige materialen garanderen de sublieme afwerking en de lange levensduur van elke JORI sofa of relax. Ze vormen reeds meer dan 55 jaar het JORI-succes en schenken elke klant, elke dag, ongeëvenaard zitcomfort: designed for dynamic seating.

De distributie verloopt via een internationaal netwerk van onafhankelijke verdelers en agenten. Dankzij de jaarlijkse deelname aan de meubelbeurzen van Keulen en Milaan, zet de wereldbekendheid van het bedrijf zich gestaag door. In 2019 opende JORI zijn eerste partner flagshipstore in Taipei. Van bij de oprichting in 1963 heeft JORI zich dankzij de ontwikkeling van een uniek gebrevetteerd relaxmechanisme geplaatst als wereldmarktleider in de relax sector. De JORI-collectie biedt naast zitmeubels ook de keuze uit een assortiment van tafels en poefs.

Voor bijkomende informatie over JORI kan u terecht bij:

Download het volledige artikel