13 juni 2012
CONTRACT 2012
Tour&Taxis Brussel
Shed 4

JORI : klassevol zitcomfort voor de projectmarkt

Naar aanleiding van de beurs CONTRACT, die in Brussel op 13 en 14 juni doorgaat, stelt JORI een selectie van zitmeubelen voor, die zich specifiek richt op de contractmarkt. CONTRACT biedt de professionele contractmarkt een eigen platform, met een sterke synergie van meubel en interieurtextiel, gefocust op de totale interieurinrichting van projecten.

JORI is al bijna vijftig jaar bekend als ontwerper en fabrikant van hoogwaardige en eigentijdse zitmeubelen in leder, en sedert enkele jaren is bijna de volledige collectie ook beschikbaar in kwalitatieve stoffen bekledingen. JORI staat al decennia sterk op de residentiële markt in verschillende Europese landen.

Wat minder bekendheid geniet, is dat JORI ook al een aardige referentielijst in de projectwereld opgebouwd heeft. De reden waarom projectklanten kiezen voor een JORI meubel, ligt voor de hand. Door de sterkte van het merk in de residentiële markt, slagen de modellen erin ook in een kantoor- of hotelomgeving een huiselijke sfeer te creëren.

Dankzij moderne communicatiemiddelen en flexibele werkuren vervagen de grenzen tussen werk- en thuisomgeving. De JORI collectie biedt uw kantoor of werkomgeving een nog groter thuisgevoel.

Chillap
Design : Verhaert New Products & Services

Chillap biedt een antwoord aan de veeleisende consument die op zoek is naar een multifunctionele fauteuil. Het model Chillap is 360° draaibaar. De armlegger is een bijzonder detail van de Chillap. De armlegger kan vanuit een gewone positie in een handomdraai omgetoverd wordt in een horizontale positie. Daardoor kan men de armlegger moeiteloos gebruiken als laptoponderlegger of als armlegger waarop een boek, krant of tijdschrift kan gelegd worden.

Ice Cube
Design : Jean-Pierre Audebert

De Ice Cube geeft elk interieur een bijzondere uitstraling dankzij de typische designelementen: de gesloten zitting, het breder uitlopend uitzicht en de onzichtbare pootjes (draaipoot, vaste glijpootjes of een verplaatsbare versie met wieltjes vooraan en glijpootjes en handgreep achteraan). De klassieke enkelvoudige zadelnaadsteek kan indien gewenst vervangen worden door een speciale sierafwerking met dubbele naad. De Ice Cube kan met een bijpassend poefje geleverd worden.

Ascot
Design : Jean-Pierre Audebert

Wie op zoek is naar een eyecatcher, vindt zeker zijn gading met deze Ascot. Een heel bijzondere bijzetfauteuil in zadelleder – een nieuwe lederkwaliteit in het JORI assortiment. De zelfdragende structuur is afgewerkt met een sierlijke stiknaad aan de randen. Maar het is vooral het geperforeerde ruggedeelte dat dit zitmeubel een heel karakteristieke persoonlijkheid geeft. De ronde poot in geborsteld roestvrij staal, die 360° rond zijn as kan draaien, zorgt er dan weer voor dat dit stijlvolle kunstwerkje ook uitermate praktisch is. Bovendien is er met de Epsom JR-5705 ook een bijpassende stoel beschikbaar.

Epsom
Design : Jean-Pierre Audebert

Deze eigentijdse stoel verdient zijn plaats in elke eetkamer of vergaderzaal. Het zadelleder – een nieuwe hoogwaardige lederkwaliteit in het JORI gamma – zorgt niet alleen voor zijn opvallende uitstraling maar ook voor optimaal zitcomfort. Dat comfort wordt verder verhoogd door de stevige rug in stijlvol geperforeerd zadelleder en het metalen frame (in zwart gelakte of verchroomde uitvoering) dat mee veert. De Epsom is verkrijgbaar als stoel en als barkruk.

Icarus
Design : Christophe Giraud

Deze relaxfauteuil is iets breder dan een gewone relax, waardoor de Icarus een royaal zitcomfort creëert. De diepe kuip geeft meteen dat knusse, geborgen gevoel en de aansluitende armleuningen hullen zich als warme vleugels rond uw ontspannen lichaam. In de Icarus geniet u van het perfecte loungemoment. De Icarus is verkrijgbaar in verschillende zithoogtes en met verschillende poten.

Navy
Design : Christophe Giraud

De Navy is even veranderlijk en wispelturig als een kameleon. Zo is er een hoge en een lage uitvoering, een model met uitschuifbare rugleuning én drie verschillende soorten poten om uit te kiezen: de brugpoot uit wengéhout en de open of gesloten sledepoten in chroom. Wie dit alles nog niet voldoende vindt, kan er ook nog de bijpassende poef bij combineren. Deze poef bestaat in twee versies: met een brugpoot uit wengé hout of met een gesloten sledepoot in chroom.

Square
Design : Jean-Pierre Audebert

Met de Square wordt zitcomfort en afwerking des te meer beklemtoond. Deze klassevolle uitstraling wordt in de eerste plaats verwezenlijkt door de verwerking van lederen lusjes aan de voorzijde van de relaxfauteuil. Daarnaast maken de armleggers in aluminium van deze fauteuil een trendy designstuk. De comfortlijn wordt extra geaccentueerd door de licht naar binnenlopende rug en is tegelijkertijd optimaal te bepalen door de verschillende zithoogtes. De Square staat op een 5-teens, ellipsvormige alupoot.

Idaho
Design : Jean-Pierre Audebert

Deze luchtige en moderne relaxfauteuil combineert verfijnd design met optimaal zitcomfort. Zo bieden de armleggers zelfs in de uiterste ligpositie een perfecte ondersteuning. Het specifieke mechanisme zorgt ervoor dat de bediening zeer vlot en gemakkelijk verloopt. De fauteuil is beschikbaar in Mini-, Medi- en Maxi-formaat: u hebt de keuze uit twee zitdieptes, drie zithoogtes (en bijbehorende poeflengtes) en twee rughoogtes. Zo kan iedereen een relaxfauteuil op maat laten maken, waardoor klassevol zitcomfort nu echt voor iedereen werkelijkheid wordt.

Shiva
Design : Jean-Pierre Audebert

Strak design en een hedendaagse look. Met de Shiva combineert u naar hartenlust ultiem comfort en een prachtige afwerking. Het Shiva-programma bestaat uit verschillende elementen, waaronder hoekbanken, chaises longues, sofa’s, fauteuils, poefen en tafels. Allemaal perfect moduleerbaar. Alle combinaties zijn mogelijk en staan garant voor uren zit-en ligplezier. Het comfort van deze sofa zit voor een groot stuk in de eenvoudig verstelbare rugleuning. Voor de afwerking kunt u kiezen tussen een onderstel in aluminium (gepolijst of zwart), in leder of in glanzend chroom.

Calypso
Design : Verhaert New Products & Services

De Calypso getuigt van ongeëvenaarde multifunctionele creativiteit. Zo kiest u zelf de opstelling van uw sofa, vaste of mobiele rug, poef of tafel. De gebogen, mobiele rug kan in één handomdraai van de ene naar de andere kant verplaatst worden zodat de voorzijde van de zit de achterzijde van de zit wordt. Ideaal dus als u eens een ander zicht wil zonder de sofa te verplaatsen. De elementen kunnen bovendien naar eigen wens op elk moment op de drie verschillende onderstellen verplaatst en verdraaid worden. Zo creëert u telkens een nieuwe sofa en bepaalt u zelf de opstelling.

Pegasus
Design : Jean-Pierre Audebert

De Pegasus is de meest opvallende en verrassende fauteuil in de JORI-collectie. Door zijn diverse rugconstructies kunnen verschillende versies van dit model gekozen worden. Naast de eenvoudige neergaande rug is er de opgaande en asymmetrische rugversie. Die geven niet alleen een originele en trendy toets aan elk interieur, maar creëren ook een ultiem zitcomfort. Bovendien kan u met kleuren spelen, want er zijn verschillende combinaties mogelijk. Daarnaast bestaat er ook een luxueuze, grote versie die zitcomfort en exclusieve uitstraling tot een uniek hoogtepunt voert.